1. Hoe krijg ik de juiste zorg?

Wij komen bij u langs voor een persoonlijke kennismaking en een gedetailleerde intake. Hierbij leggen wij in detail uw wensen vast en zorgen voor op maat gemaakte zorg. Een eventuele zorgindicatie wordt hierin meegenomen.

2. Kan ik ook medische zorg krijgen?

Ja, dat is in principe mogelijk, maar hangt af van het type medische zorg en de complexiteit daarvan. Dit stemmen we tijdens de persoonlijke intake met u af.

3.In welke regio’s bieden wij zorg aan?

Wij hebben een landelijke dekking.

4.Hoe blijf ik met jullie in contact?

Uw contactpersoon bezoekt u frequent, belt, emailed and skyped met u naar behoefte en ook buiten kantooruren , zodat u weet dat we voor u altijd klaar staan. Daarnaast heeft u ten alle tijden toegang tot uw beveiligde deel van onze website waar u wanneer u daar behoefte aan heeft u uw ervaring, commentaar en vragen kwijt kunt.

5.Wat is een zorgindicatie ?

Om voor zorg bij u thuis in aanmerking te komen is het van belang om een indicatie voor zorg bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) aan te vragen. Het CIZ bepaalt of u zorg in natura of middels een persoonsgebonden budget (PGB) krijgt. U kunt natuurlijk ook zorg krijgen zonder indicatie, maar dan zijn de kosten voor u hoger. Dit leggen wij u tijdens de intake uit.

6.Waar vraag ik een zorgindicatie aan?

Bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of ingeval van huishoudelijke hulp (valt onder het WMO) bij de gemeente. Wij kunnen u bij beide typen aanvragen begeleiden of dit voor u doen, meer informatie over de aanvraagprocedure vindt u hier.

7.Hoe vraag ik een Persoonsgebonden Budget (PGB) aan?

U vraagt een zorgindicatie bij het CIZ aan. Met de CIZ indicatie komt u in aanmerking voor een PGB waaruit u uw zorg kunt betalen, zoals de 24-uurs zorg bij u thuis van Homecare24 . Het Zorgkantoor is betrokken bij het vaststellen en uitvoeren van het PGB. Op deze pagina lichten we het persoonsgebonden budget verder toe.

8.Wat is het verschil tussen PGB en zorg in natura?

Bij een PGB kunt u uw zorg en financiering zelf regelen. Dit kunt u samen met Homecare24 invullen. Bij hulp in natura bent u aangewezen op het lokale zorgkantoor voor de invulling van de zorg. Op deze pagina leggen we het verschil tussen een PGB en zorg in natura uit.

9. Moet ik betalen voor de zorg die ik krijg?

Thuiszorg wordt betaald vanuit de WLZ (voorheen AWBZ), ingeval van verpleging, verzorging en begeleiding of vanuit het WMO indien u huishoudelijke hulp wenst.

Ook al heeft u geen zorgindicatie of PGB dan nog kunt u zorg inkopen bij ons. Wij leggen u dit graag in een persoonlijk gesprek uit.

10.Moet ik betalen voor de kosten van de zorgverlener ?

De zorgverlener woont bij u in en u betaalt de kosten van haar/zijn levensonderhoud.
De verzekeringen voor de zorgverlener komen niet voor uw rekening.

U ontvangt een maandelijkse factuur voor de zorg bij u thuis zoals afgesproken tijdens het persoonlijke intake gesprek.

11.Kan ik de zorgverlener zelf kiezen?

Bij ons staat u centraal, dus bepaalt u wie bij u aan de slag gaat. Wij doen een uitgebreide intake bij u thuis. Die is de basis voor onze selectie van potentiële kandidaten. U ontvangt hun CVs en neemt contact met hen op via email, Skype, de telefoon, of een combinatie daarvan zodat u de zorgverlener krijgt die u wilt.

12.Waar komen de zorgverleners vandaan?

De zorgverleners komen voornamelijk Polen vandaan maar ook andere EU landen.

13.Hoe komt de zorgverlener bij mij?

De zorgverlener wordt bij u thuis door ons gebracht en na een uitgebreide kennismaking gaat zij/hij voor u aan de slag. Wij halen hen ook weer bij u op als uw zorgvraag stopt of als er na een periode een nieuwe zorgverlener komt.

14.Wat betekent inwonend?

Inwonend betekent dat de zorgverlener bij u een eigen kamer heeft zodat zij/hij zich in privacy kan terugtrekken als haar/zijn hulp niet nodig is.

15.Wat is de verhouding werk en vrije tijd?

De zorgverlener zal per week 40 uur specifiek zorg verlenen, verspreid over de 24 uur per dag. Zij/hij krijgt ook vrije tijd om bij u de omgeving te verkennen en een sociaal leven te kunnen behouden. In de praktijk wordt zorg geboden wanneer die voor u nodig is; deze flexibiliteit hebben onze zorg professionals.

16.Heeft de zorgverlener recht op vakantie?

Het gemiddelde verblijf van een zorgverlener is een periode van 2 maanden. Daarna kunnen zij vakantie nemen, waarna zij weer beschikbaar zijn. Indien een zorgverlener zelf op vakantie wil zal dit altijd  in overleg met u plaatsvinden en hebben wij directe vervanging beschikbaar.

17.Welke taalen spreken de zorgverleners ?

Onze zorgverleners spreken in de basis altijd Nederlands, daarnaast ook Engels, Duits of Frans. Door de intensieve interactie met cliënten blijkt taal geen barrière voor de juiste zorgbeleving te zijn. Meer daarover leest u op deze pagina met informatie over onze zorgverleners.

18.Hoe worden de zorg professionals begeleid?

Wij doen zelf de laatste selectie van de zorgverleners, middels een uitgebreide intake of doordat ze al in ons bestand zitten.  Daarna vindt plaatsing bij u plaats en hebben wij intensief contact met hen bij u, of via telefoon, Skype, email of de ook voor hen ter beschikking staande persoonlijke beveiligde inlog op onze website.

Kennismakingsgesprek

Uw vertrouwen is ons veel waard. Daarom komen we graag bij u langs voor een kennismakingsgesprek